duminică, 11 septembrie 2011

Yasujirô Ozu

Cu prilejul unui documentar dat la Tvr Cultural, am aflat şi eu de un mare regizor japonez, pe numele său Yasujirô Ozu. Am văzut până acum trei filme de-ale lui Ozu: Early summer, Tokyo Story, An autumn afternoon, toate trei delicatese. Sunt printre ultimele filme ale lui Ozu, filmate alb - negru, şi privesc viaţa de zi cu zi a unor familii japoneze din clasa de mijloc. Aproape toate personajele sunt simpatice, filmele îţi dau o stare bună, camera filmează de jos, aproape de nivelul solului, astfel că ai impresia că stai şi tu pe jos, eventual rezemat într-un cot. Poate fi şi un semn de respect pentru personaje ... Recomand aceste filme firilor contemplative, sensibile la nuanţe, alergice la explozii :)
Se zice că trenurile şi staţiile de tren apar în toate filmele lui Ozu. Pentru mine, care am visat deseori cu trenuri (le consider simboluri ale destinului) a fost un argument în plus. Mă pregătesc pentru al patrulea ...


8 comentarii:

laura-maria ilea spunea...

am si eu o chestie cu trenurile, asa ca, multumiri pentru postare. :)

radu spunea...

să ai plăcere la vizionare :)

Gabriel spunea...

Imi doresc sa le vad si eu.

Radu spunea...

te aştept cu impresii

Aayana spunea...

Până acum am văzut numai Tokyo Story. Adevărul e că trebuie o anumită stare de spirit pentru filmele lui.

radu spunea...

Trebuie o anumită stare de spirit. O bere ar putea ajuta :)

liana spunea...

interesante filme..

radu spunea...

şi pe tine te aştept cu impresii